Малко звезди и малко вода

01.04.2010

Дойде април, а с него и кратка почивка. На 1-ви вечерта излязох с приятел да поснимаме малко нощни снимки. Предния ден си бях набелязал едно изсъхнало дърво в близост до дигата между гребната база и ферибота и като се стъмни се отправихме право към него. Направих няколко пробни снимки на iso 1600 и след като композицията беше избрана отворих затвора за по-дълго. След 32 минути чакане спрях снимката и като я погледнах, ужас!!! Бях забравил настройките на максималната чувствителност и снимката беше изгоряла зверски… Ама ината си е инат, намалих чувствителността и след още половин час резултата вече беше задоволителен.

След това се върнахме на гребната база за някоя снимка с поклащащи се лодки и нощен Калафат. По време на 16-те минути експонация на снимката луната изгря над хоризонта (в десния край на снимката).

Направих още една снимка от терасата на гребната база към дръвчетата край дигата и се прибрахме.

03.04.2010

На 3-ти си бях на Белоградчик. Вечерта отново излязох за нощни снимки. Запътих се право към една скала над Панаирището, но за лош късмет цялата поляна и скалите около нея бяха осветени от прожектори и провалиха всякакви снимки там. Точно преди да си тръгна забелязах разхождащ се челник на скалите под Калето отсреща, който както и предположих, се оказа моя приятел. Той обаче не видя светлинната ми сигнализация и затова реших да го оставя да си снима и тръгнах към Природонаучния музей на края на парка. Когато пристигнах, разпънах статива, направих отново няколко пробни кадъра и след това оставих фотоапарата на дълга експонация. 1 час се оказа доста време, особено когато си сам, намираш се насред тъмна гора и е студено. Но снимката, въпреки че беше просто експеримент, си заслужаваше.

Определено ще трябва да издебна някоя нощ с ниска луна в гръб, която да освети музея и предния план. На връщане се качих до една скала над втората наблюдателна площадка, за да снимам осветената през нощта алея.

По едно време, докато се правеше тази снимка, нещо започна да се движи в храсталака зад мен. Така и не разбрах какво беше, но ми изкара ангелите, защото по шума ми се стори, че определено не беше малко, размотаваше се на 10-15 метра от мен и не се уплаши от виковете ми. В един момент дори бях готов да пожертвам снимката и да се самоотбранявам със статива :D Но в крайна сметка не се стигна до пряк контакт.

04.04.2010

На следващия ден навих баща ми да отскочиме до водопада Бела вода в Стакевския балкан. Хем да потърся композиции, за да съм готов когато дойде пролетта, хем да поснимам отново някое водопадче, че са ми слабост. Слязох в дерето и докато наглася статива от някъде се взе една компания. За мой огромен късмет един от тях застана над водопада в точния момент.

Сега вече имате представа за мащаба на Бела вода. Дразнейки се, че все още нямам ултраширокоъгълен обектив реших да си направя панорамка, за да хвана повече от предния план.

Реших първо да се разходя надолу по течението.

Поиграх се малко, снимайки камъните във водата на различни скорости.

После се върнах при водопада за една последна снимка.

Тръгнах си, но стотина метра надолу по пътя забелязах интересна каскада на едно приточе на Стакевска река и реших да сляза за една снимка. Но долу ме очакваше голяма изненада… 7 или 8-метрова водна изненада. Имах време само за няколко снимки, защото вече наближаваше 8 вечерта, наоколо беше тъмничко и автоматичния бял баланс започна да дава уникални цветове… едва върнах белия цвят на водата в raw конвертора след това.

3 thoughts on “Малко звезди и малко вода

  1. Тишо, мога да те посъветвам да не чакаш много ниската луна в гръб, за да освети музея. Вземи си едно фенерче и освети предния план. От първия път няма да стане добре, но с малко опити ще прецениш къде трябва да рисуваш повече със светлина. :)

  2. Лятото може да вземем няколко силни източника на изкуствена светлина и да експериментираме с различни дифузори и цветни филтри/само да не преучиш дотогава/!:-)

Вашият коментар

