Пролетни разгрявки

11.05.15

Годината почти се преполови, а аз почти не съм пипал фотоапарата. Дори не помня кога за последно снимах природа… май беше през декември на Скалите… Докато си седях в нас размишлявайки си над този въпрос, в един момент си казах – ами какво чакаш, фотоапарата е в раницата, а колата е пред блока. Половин час по-късно вече въртях по завоите между Бистрица и Железница. Дори и да не извадех фотоапарата да снимам, щях просто да се повозя в дъждовното време. Понякога нямам нужда от нищо друго.

Canon EOS 60D, Tokina 11-16/2.8, CPL филтър, статив 11 mm, iso 100, f/10, 2.5 сек. focus stacking от 5 кадъра за максимален DOF и детайли

Canon EOS 60D, Tokina 11-16/2.8, CPL филтър, статив
11 mm, iso 100, f/10, 2.5 сек.
focus stacking от 5 кадъра за максимален DOF и детайли

Обикновено поемам по този маршрут всяка есен. Винаги се намира по нещо за снимане около пътя. Вярно, през пролетта не е толкова шарено както през октомври, но зеленото ми е любимия цвят, така че за мен си беше ок. Задължителна спирка по пътя са беседките малко преди Железница. Едва ли ще ми омръзне скоро да снимам брезите с изкуствените езерца там. Още щом разпънах статива и включих фотоапарата, ме заля мощен прилив на еуфория. Като корабокрушенец видял късче земя на хоризонта. Бях на седмото небе от щастие. Какво повече му трябва на човек от свежа зелена гора и мрачно дъждовно време. И всичко това на половин час от сивото ежедневие пред компютъра.

Canon EOS 60D, Tokina 11-16/2.8, CPL филтър, статив 11 mm, iso 100, f/9, 4 сек. focus stacking от 8 кадъра за максимален DOF и детайли Дървото в горния край на кадъра се намира буквално на няколко сантиметра от обектива, затова се наложи да стаквам няколко кадъра с различен фокус.

Canon EOS 60D, Tokina 11-16/2.8, CPL филтър, статив
11 mm, iso 100, f/9, 4 сек.
focus stacking от 8 кадъра за максимален DOF и детайли

Дървото в горния край на кадъра се намира буквално на няколко сантиметра от обектива, затова се наложи да стаквам няколко кадъра с различен фокус.

Повъртях се известно време пробвайки или много ниски или малко по-нестандартни – много високи позиции. За съжаление не успях напълно да пресъздам идеята, която се въртеше в главата ми. За целта ми трябваха дори по-висок статив (а при малко над 1,80 м. моя хич не е нисък) и малко по-широкоъгълен обектив. Всъщност на място бях толкова ентусиазиран, че приемах мисията за изпълнена, но вкъщи пред монитора нещата изглеждат по малко по-различен начин…

Canon EOS 60D, Tokina 11-16/2.8, CPL филтър, статив 11 mm, iso 100, f/10, 5 сек. Докато правех този кадър вече си валеше стабилно и благодарение на дългата експонация, поляризационния филтър и стотиците концентрични вълнички, образувани от дъжда, отраженията от повърхността бяха елиминирани напълно, разкривайки дъното на езерцето.

Canon EOS 60D, Tokina 11-16/2.8, CPL филтър, статив
11 mm, iso 100, f/10, 5 сек.

Докато правех този кадър вече си валеше стабилно и благодарение на дългата експонация, поляризационния филтър и стотиците концентрични вълнички, образувани от дъжда, отраженията от повърхността бяха елиминирани напълно, разкривайки дъното на езерцето.

Както и да е, важното е, че бях навън и си направих кефа. Докато правех поредната снимка дъжда взе че засили и започна да ме хваща шубе за техниката. Реших да не си играя с дявола, затова прибрах всичко в раницата и беж към колата. Повъртях още малко по завоите и се прибрах доволен от разходката.

 

Коментирайте и споделяйте на воля! :)

2 thoughts on “Пролетни разгрявки

  1. Винаги ме е кефило цветовото ти възпроизвеждане след като „пипнеш“ кадъра. Тук също прави силно впечатление. Аз щъкнах над Кладница, уникална и някак странна е гората там. Десетки потоци изливащи се покрай беседки и куп бели брези, красящи пролетната гора. Поне успяваш да се насладиш на природата….. Аз все бързам, бягам, сега обиколих 30 манастира в района на София за 3 дни, не ми подейства никак ободряващо… :) Поздрави! :)

  2. Дам, човек все бърза, защото иска да види толкова много неща, а има толкова малко време… Но ако искаш наистина да се насладиш на някое място трябва и да се поспираш за малко ;)

Вашият коментар

