Рило-Родопски масив 2011 – Ден 7 и 8

07.08.11

Този ден си поспахме до късно. Станахме и докато закусваме ни хрумна идеята двете семейства да се занесем до Безбог. Речено – сторено. Натоварихме се в колите, та на хижа Гоце Делчев. Оттам с лифта до хижа Безбог. Решихме да оставим родителите и да се разходим до Попово езеро. Времето беше отвратително за снимане – сиви облаци с гадна светлина и отвратителен контраст.

Попово езеро в подножието на едни от най-дивите пирински върхове – Джангал, Кралев двор, Демиркапийски чуки, Джано и Сиврия.

Късното ставане обаче ни изигра лоша шега. Не си бяхме преценили добре времето и когато бяхме изминали малко повече от половината път до Попово езеро, осъзнахме че ако продължим няма да може да се върнем навреме за да хванем последния лифт надолу. Затова останахме там да хапнем и да позяпаме малко, след което се върнахме спокойно на Безбог. Там обиколих цялото езеро до хижата, но почти никъде не успях да си харесам нещо за снимане.

Слязохме обратно с лифта при колите и се разделихме по живо, по здраво. Ицо с неговото семейство се прибраха в Разлог, а ние поехме през Предела. За тези последни дни нямахме никакви планове и карахме на сляпо. Реших, че сега е момента да посетим Стобските пирамиди. По една щастлива случайност се случи така, че казнахме там малко преди залез слънце.

Светлината вече беше мека и топла и обагряше скалите в огнени оранжево-червени цветове.

Тези, които бяха в сянка, излизаха някак си невзрачно на снимките.

Това, което ме учуди, бе че взимат едно левче за вход, за стопанисване на една малка оградка и няколко информационни табели по пътеката. Не че е много, но все едно да се сложи бариера в началото на Буйновското или Триградското ждрело и да взимат по левче…

Аз пък взех, че нацелих време, в което не работят, точно както на Асеновата крепост. Колко е хубаво, че изгревите и залезите не съвпадат с работното време на туристическите обекти и човек може да си снима на спокойствие, без да се прескача с тълпи от туристи. На хоризота имаше известна облачност и слънцето ту се скриваше зад облаците, ту огряваше с пълна сила.

Не обърнах внимание на табелите, предупреждаващи за опасния участък и продължих, за да видя и другата част от земните пирамиди.

Малко след това се стига до място, където не може да се продължи по-нататък.

Затова се върнах обратно, за да мога да хвана и последните слънчеви лъчи. Опасният участък представлява тесна пътечка, от двете страни на която има стръмни урви, в които човек може да падне, ако не внимава.

Аз пък взех, че точно тук се спрях да снимам. Беше трудна работа да се снима от статив – за да мога да надникна с фотоапарата, трябваше силно да наклоня статива към ръба и да държа апарата за ремъка, за да не изтропа случайно надолу.

Слънцето вече слизаше съвсем ниско и светлината започна да отслабва.

Последна снимка на пирамидите…

… и обърнах фотоапарата към залеза.

Той беше точно като по поръчка.

След като слънцето се скри изчаках още малко, но пейзажът не се оцвети повече и затова се спуснах бързо към паркинга. Трябваше да побързаме, тъй като нощта вече падаше, а ние нямахме никаква резервация за спане. След известно обикаляне в тъмното, най-накрая намерихме едно малко уютно хотелче по пътя за Рилския манастир, където останахме да нощуваме.

08.08.11

На другият ден отидохме до манастира да го разгледаме.

Повъртяхме се малко, разгледахме църквата, след което се качихме и в Хрельовата кула.

Стъпалата вътре са много стръмни и тесни…

… а от върха й има добър изглед към целия манастир, както и към надвисналите рилски върхове.

Повъртяхме се още малко из манастира…

… след което се метнахме до Кирилова поляна.

Гледката там е страхотна – над главата ти са надвиснали едни от най-алпийските върхове на Рила, измежду които доминира Двуглав…

… и зловещо стърчащият връх Иглата под него.

След като ни омръзна тук тръгнахме обратно надолу. Отбихме се на хан „Дяволски води”, където мислехме да хапнем, а междувременно и да се метна до водопадите на отсрещния склон през реката, които се виждат и от паркинга.

Така се зарадвах, като видях толкова пълноводен водопад през лятото… Една от сервитьорките набързо ме упъти, но ме предупреди, че е твърде обрасло. За мое огромно съжаление, тя се оказа права – беше толкова обрасло, че чак непроходимо… може би само някое мачете щеше да свърши работа. Жалко, явно ще се идва чак напролет… След като хапнахме, се качихме в колата и отпрашихме право за Белоградчик. С това приключи 8-дневното ни семейно пътешествие из чудната природа на България :)

Рило-Родопски масив 2011 – Ден 1
Рило-Родопски масив 2011 – Ден 2
Рило-Родопски масив 2011 – Ден 3
Рило-Родопски масив 2011 – Ден 4 и 5
Рило-Родопски масив 2011 – Ден 6

4 thoughts on “Рило-Родопски масив 2011 – Ден 7 и 8

1. Айде и аз да се включа по темата за рило родопския масив. Понякога си мисля, че има и по важни неща за дискутиране, но в крайна сметка разбрах, че всичко май е въпрос на личен избор и приоритизиране на важните теми всеки сам за себе си. Така, че нямам намерение си казвам мнението точно по този въпрос. Просто ви пожелавам повече оптимизъм и слънчево настроение :)))

2. Снимките са много красиви със идеален контраст на цветовете,поздравления.Дано често ни пишете и съответно ни давате и идеи къде може и ние да отидем малко на почивка или просто да се разнообразим за няколко дни.Водопада и на снимката се вижда колко е пълноводен и то както казвате през лятото представям си пролетта какво е.Не съм била там, но ето дестинацията за следващата година.Трябва да се види на живо невероятната природа.

3. Поздравления за идеално направените фотоси.И светлина и кадър всичко е перфектно стават дори за фототапет.Сетих се може би защото точно с такава гледка сега си търся но уви няма.Дали може да се направят по поръчка с моя снимка не знам, но ако ми кажат да, да знаете, че ще използвам някои от тук, дано да няма проблеми.Имаме невероятни места. Рила.Родопи, общо взето всяка планина крие своите красоти и някакви по забележителни места които е добре да посетим, а след това да бягаме в чуждите курорти.

4. Ако желаете да използвате някоя от снимките може да ми пишете на имейла (tem91@abv.bg), за да се разберем за условията.